Ratownicy Czasu nad wodami Nilu

                  Ratownicy Czasu nad wodami Nilu

Justyna Drzewicka

     Kiedy czytałam pierwszą część "Ratowników czasu" byłam nimi zachwycona. Teraz, po lekturze drugiej części sama nie wiem co mam Wam napisać. 
     Starożytny Egipt to coś co fascynuje mnie od dawna i stanowi obiekt moich zainteresowań. Okładka książki jest świetna, bardzo pomysłowa. Grafiki znajdujące się wewnątrz, są genialne i nadają książce niezapomnianego charakteru, żałuję tylko, że jest ich tak mało. Książka opisuje dalsze przygody Sary i Daniela wraz z ich czworonożnym przyjacielem z przyszłości. Bardzo podoba mi się język jakim posługuje się autorka. Niezależnie od tego, w jaki wieku będzie czytelnik, treść będzie dla niego zrozumiała. Bardzo ciekawe połączenie różnych slangów młodzieżowych z językiem starożytnych. Historia jest ciekawa, bawi i uczy. Lekcja  historii w bardzo ciekawej oprawie. Podoba mi się w jaki sposób autorka przemyca różna ciekawostki, zwyczaje, obrzędy, tradycje i tworzy z nich ciekawą, wciągającą opowieść. Bardzo podoba mi się, że na końcu książki znajduje się bibliografia. W ten sposób sami możemy poszukać interesujących nas treści i pogłębić naszą wiedzę.
Podoba mi się  dystans i swoboda z jaką autorka opisuje wydarzenia.
     Książka jest naprawdę dobra. Przeczytałam ją niemal jednym tchem. Poczucie humoru autorki oraz fakty, ciekawostki historyczne tworzą wyjątkową całość. Główni bohaterowie są sympatycznymi postaciami,a Mutek jest wprost fantastyczny. Polecam tę książkę każdemu czytelnikowi niezależnie od wieku :)
OCENA 5/5

                                                                                                                            Lubię To Czytam





Komentarze

Popularne posty