Układ małżeński

 Układ małżeński

Katarzyna Lemiesz


    Na książkę "Układ Małżeński" nie mogłam się wprost doczekać. Bardzo lubię historie z motywem tytułowych układów. Niestety z przykrością muszę stwierdzić, że ta książka bardzo mnie rozczarowała. Erick to przystojny, bogaty właściciel sieci hoteli, który zmienia kobiety tak często, iż dorobił się niezbyt przychylnego przezwiska. Rossalin na nowo próbuje poskładać swoje życie, bowiem po śmierci ojca i zdradzie narzeczonego rozsypało się na kawałki. W znalezieniu nowej pracy pomaga jej przyjaciółka i zostaje sekretarką  Ericka. 
    Początkowa niechęć głównych bohaterów jest bardzo mało przekonująca. Uczucie, które rozwija się między nimi absolutnie nie przekonuje mnie. Pomijam fakt, iż wszystko ma miejsce w absurdalnie krótkim czasie, dodatkowo taki przeskok od niechęci do ogromnej miłości nie dodaje tej relacji wiarygodności. Kolejnym minusem są powielane schematy zachowań i podejmowanych decyzji przez głównych bohaterów. Liczne sceny są do siebie bardzo podobne, co prawda zmieniają się okoliczności, jednak czytelnik jest w stanie dokładnie przewidzieć, w jaki sposób postąpią i jakie będą konsekwencje ich zachowania.  Główni bohaterowie nie przekonują mnie do siebie, ponieważ to jaki ich obraz starała się wykreować autorka w zupełności nie koresponduje z ich postawą. Akcja przebiega bardzo szybko, i bardzo szybko przechodzimy między poszczególnymi wątkami. Nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ zabrakło przez to spójności i płynności w fabule. Bohaterowie mocno mnie irytowali, ponieważ wbrew pokazywanej światu pewności siebie, nie potrafili podjąć wiążących decyzji. Momentami zachowywali się jak nastolatkowie, którzy nie mają pojęcia co robią i jakie decyzje podjąć na przyszłość. 
    "Układ małżeński" to książka o niewielkiej objętości, jednak jej lektura ogromnie mnie zmęczyła i znudziła. Wątki nie są rozbudowane i bardzo łatwo czytelnik jest w stanie przewidzieć ich dalszy kierunek. Skończyłam lekturę "Układu małżeńskiego" aby mieć całościowy pogląd na sytuację, jednak nie mogę jej nikomu polecić. Bardzo mnie rozczarowała i znudziła. Uważam, że na rynku jest znacznie więcej dobrych książek o podobnej tematyce niż "Układ małżeński". 
OCENA 2/5

                                                                                                                    Natalia, Lubię To Czytam




Komentarze

Popularne posty