Niewłaściwy facet

                          Niewłaściwy facet

Anna Pamuła

         "Niewłaściwy facet" to pierwsza część dylogii "Taniec nad przepaścią".
           Jedno spojrzenie. Intensywny błękit. Ułamki sekundy. Mocne uderzenie serca. 
           W taki sposób bezpowrotnie zmieniło się życie Sky i Blue. Dwóch braci, którzy porozumiewają się tylko  wyłącznie za pomocą siły własnych pięści. Zemsta, tajemnica sprzed lat, która powinna ich łączyć staje się coraz większym i grubszym murem między nimi. Sky po kontuzji została nauczycielką tańca, ambitną, wymagającą, która nie boi się wyzwań. Blue stanowi dla niej zagadkę, która z każdym dniem ciekawi ją coraz bardziej, jednak  boi się, co może pod nią zobaczyć. Nic nie jest w stanie wygrać z rosnącą wzajemną fascynacją i namiętnością. Blue z jednej strony jest bardzo niedojrzały, z drugiej strony niesamowicie pociąga Sky. Ma bardzo mocny, trudny i wyrazisty charakter, przez który z uporem maniaka dąży do spełnienia raz obranego sobie celu. Pod tym względem jest bardzo podobny do swojego starszego brata. 
        "Niewłaściwy facet" jest debiutem literackim Autorki. Książka podzielona jest na rozdziały pisane z perspektyw głównych bohaterów. Blue ma dwadzieścia jeden lat. Uważam, że wiek, jaki wybrała dla niego Autorka jest nieodpowiedni, ponieważ jego zachowanie i emocje odpowiadają komuś starszemu. Podczas czytania odnosiłam wrażenie, że niektóre z jego emocji, były nad wyraz przerysowane, przez co cierpiała jego relacja ze Sky. Momentami nie był to dla mnie romantyczny związek zakochanych w sobie osób, lecz silne zauroczenie nastolatka, który nie ma pojęcia co się wokół niego dzieje. Jeśli chodzi o pomysł na fabułę, to podoba mi się. Akcja jest ciekawie zaplanowana, nie odniosłam wrażenia, że czytałam wiele takich książek. Bohaterowie są charakterystyczni, mimo iż Sky należy do grona kobiet, które po pewnym czasie zaczynają drażnić. Bardzo podoba mi się poczucie humoru Autorki, szczególnie sytuacja z patelnią. Już dawno żadna książka tak bardzo mnie nie rozbawiła. 
          Książka jest udanym debiutem literackim, jednym z lepszych, jakie ostatnio czytałam. Zakończenie książki jest mocne i delikatnie zaskakuje, więc już nie mogę się doczekać kolejnej części.
OCENA 4/5

                                                                                                         Lubię To Czytam



Komentarze

Popularne posty