Imperium w płomieniach

                    Imperium w płomieniach

John Scalzi
    
     "Imperium w płomieniach" jest drugą częścią cyklu "The Interdependency". Pierwszego tomu cyklu nie czytałam, było to moje pierwsze spotkanie z twórczością tego Autora.
        Książkę można czytać jako osobną historię. Podczas lektury nie znalazłam znaczących powiązań z pierwszą częścią. Początek był ciężki i nie nastrajał mnie pozytywnie do dalszego czytania. Jednak w trakcie dalszej lektury było lepiej. Podoba mi się pomysł na książkę, jest ciekawy, interesujący, wciągający. Machinacje, jakie stają się udziałem bohaterów są zaskakujące. Bohaterowie są bardzo barwnymi postaciami, charakternymi, dwulicowymi. Mało która z postaci, okazuje swoją prawdziwą twarz od początku trwania historii. Główne role odgrywają tutaj kobiety, stoją na czele Wspólnoty, Kościoła, Rodziny. Książka ta nie jest przeznaczona dla młodszych odbiorców, ponieważ opisane są w niej brutalne sceny. Dodatkowo język, którym została napisana nie jest odpowiedni dla młodszych czytelników. Zakończenie książki zaskakuje. Podoba mi się, w jaki sposób Autor poprowadził wszystkie spiski. Ich finał jest niecodzienny, a postawa głównej bohaterki zaskakuje. Możemy poznać ją naprawdę, a nie poprzez pryzmat odgrywanej przez nią roli. Książka ciałkiem mi się podobała, pomijając początek. Nie przekonuje mnie język, którym posługuje się Autor.
OCENA 3,5/5

                                                                                                            Lubię To Czytam




Komentarze

Popularne posty