Fangirl

 Fangirl

Rainbow Rowell


    "Fangirl" to książka komfortowa. Dotychczas o niewielu czytanych książkach mogłam napisać w ten sposób. Poznajemy Cath i jej siostrę bliźniaczkę Wren. Dziewczyny stają przed ogromnym wyzwaniem i zmianą w życiu, jaką jest przeprowadzka do akademika. Nowy rozdział, szkoła, znajomi, przyjaciele, zajęcia... jednym zdaniem wszystko jest nowe. Wren z ogromnym optymizmem patrzy w nadchodzący czas, natomiast Cath wycofuje się i zamyka w sobie. Po raz pierwszy dziewczyny rozdzielają się i każda zamieszka z innym współlokatorem. 
    Cath ma pasję, jaką jest pisanie fanfików. Nikt nie spodziewał się, jak wielką popularnością będą cieszyć się jej opowiadania. Bohaterowie jej opowieści czekają na zakończenie swojej historii, a wielki finał nadchodzi wielkimi krokami. Cath chce, aby jej opowiadanie zakończyło się przed oficjalną premierą właściwej książki. Jest to trudne zadanie, bowiem życie studenckie stało się bardzo absorbujące, czego Cath nie zakładała. 
    Już od pierwszych zdań wiedziałam, że zostanę fanką "Fangirl". Ogromnie podoba mi się kreacja bohaterów i pomysł na akcję. Autorka przeplata rozdziały z perspektywy Cath z fragmentami jej opowiadań, jak i fragmentami pochodzącymi z oryginalnych książek, co pozwala na bliższe poznanie głównej bohaterki. "Fangirl" napisana została dobrze, pochłonęłam ją jednym tchem. Lektura jest przyjemna, płynie się poprzez poszczególne rozdziały. Moją ogromną ciekawość wzbudził wątek opowiadań Cath oraz oryginalnej książki, a właściwie serii o Simonie i Bazie, bowiem to wyglądało tak jakby autorka stworzyła książkę w książce. Teraz wiem, że bardzo chciałabym poznać historię dwóch adeptów sztuki magii. 
    Główna bohaterka, jak i otaczający ją studenci zachowują się zgodnie ze swoim wiekiem. Jest to plus, ponieważ nie są sztucznie dojrzali, ani dziecinni. Mają swoje problemy i starają się im sprostać. Lekki styl pisania sprawił, iż lektura "Fangirl" była przyjemna. Kiedy odkładałam ją na półkę, już nie mogłam doczekać się, kiedy znowu będę mogła rozpocząć dalsze czytanie. Książka bardzo mi się podobała, jednak czuję pewien niedosyt. Nie wszystkie wątki zostały wyjaśnione. Rozumiem, że autorka skupiła się na historii Cath, jednak ogromnie ciekawiły mnie przyczyny zachowania Wren. 
    "Fangirl" to książka młodzieżowa, ale i starsi czytelnicy mogą dobrze bawić się podczas lektury, czego jestem przykładem. Lektura pozwoliła na poprawę humoru i oderwanie się od codziennych obowiązków. Polecam Wam zapoznanie się z Cath i "Fangirl". 
OCENA 4/5

                                                                                                            Natalia, Lubię To Czytam 




Komentarze

Popularne posty