Niebo i Ziemia

 Niebo i Ziemia

Wyspa Trzech Sióstr

Nora Roberts

    Twórczość Nory Roberts jest mi doskonale znana od wielu lat. Wracam do niej z sentymentem i uśmiechem na ustach, ponieważ wiem, że mnie nie zawiedzie a książka na długo zostanie w mojej pamięci. Sięgając po "Niebo i Ziemię" miałam na uwadze fakt, że znacznie bardziej wolę w wydaniu autorki historie z wątkiem kryminalnym niż fantastycznym, jednak nie poczyniłam założeń na jej temat. Dobrze się stało, ponieważ miło się zaskoczyłam. 
    Ripley jest równie niezwykła, jak jej imię. Silna, pewna siebie, twarda kobieta, która dba o swoich bliskich. Dla ludzi których kocha jest w stanie zrobić wszystko bez względu na cenę. Kiedy na wyspę przypływa MacAllister niepokój Ripley wzrasta. Związane jest to z zainteresowaniami i pracą doktora. Mężczyzna zajmuje się zjawiskami paranormalnymi sprawdza ich źródła, siłę oraz to czy są one prawdziwe czy tylko stanowią wytwór wyobraźni. MacAllister jest typem zakręconego, zakochanego w swojej pracy naukowca, jednak jego ostrego jak brzytwa umysłu nie da się oszukać. Jego prace znane są i cenione przez naukowców z różnych dziedzin. Przybycie na wyspę doktora Booke nie jest przypadkowe, ponieważ Wyspa Trzech Sióstr śni mu się od dłuższego czasu. Nie spodziewa się tam jednak znaleźć pięknej, upartej jak osioł Ripley.
    Relacja rej dwójki jest dynamiczna i absolutnie nie przebiega schematycznie. Każde z nich jest gotowe do wszelkich poświęceń dla ukochanych osób. Ta cecha łączy ich, ale stanowi też zapalnik do niejednej kłótni. Wydarzenia jakie miały miejsce niedawno budzą niepokój we wszystkich. Nikt nie zakładał, że przyjdzie im się zmierzyć z wrogiem ponownie oraz że uderzy z zupełnie innej, niespodziewanej strony.
    "Niebo i Ziemia" napisana została lekko i przyjemnie. Podobał mi się wątek kryminalny, który mocno mnie zaskoczył. Nie jest łatwy do przewidzenia i trudno zgadnąć w którą stronę zostanie poprowadzony. Na uwagę zasługuje relacja, jaka łączy trzy bohaterki. Nie jest to lukrowana przyjaźń, każda z kobiet ma swój charakter i przekonania. Mimo odmiennych opinii potrafią zjednoczyć się i stawić czoła zagrożeniu. Doceniam to, że w tej relacji nie ma fałszu. Autorka postawiła na naturalne przeciwieństwa ich przekonań i charakterów, dzięki czemu wszystko wydaje się bardziej naturalne. Element magii jest istotny, jednak nie przytłacza. Stanowi jeden z głównych motywów, ale pozwala na poznanie osób z nią związanych a nie tylko magii jako ich talentu, który determinuje wybory i ścieżki życiowe. "Niebo i Ziemię" przeczytałam bardzo szybko, jednym tchem. Zróżnicowana dynamika akcji i charakterów bohaterów wciągają i budzą apatyt na więcej.
Książka z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl
OCENA 4/5

                                                                                                                    Natalia, Lubię To Czytam



Komentarze

Popularne posty