Magiczne Dziedzictwo

                     Magiczne Dziedzictwo

K. Krak

        Czy inność już zawsze będzie kojarzyć się z czymś złym? Seraphine Brown nie czuje się komfortowo pod ostrzałem osądzającego wzroku innych. Uwielbia tworzyć biżuterię i nie zwraca uwagi na swój wyjątkowy wygląd, który dla innych jest wyznacznikiem przynależności do danego zakątka na ziemi. Podróż w jaką się udaje jest wyjątkowa pod wieloma względami. 
         Prolog do książki bardzo mnie zachwycił i zainteresował. Tajemnicza rzecz, która zarówno zachwyca, jak i przeraża bohaterów staje się przyczyną wielopokoleniowej klątwy, o której wiedzą nieliczni. Świat stworzony przez Autora jest bardzo barwny. Różnorodność światów, barw, talentów jest ogromna. Jak już wspominałam, prolog bardzo mnie zaintrygował. Kolejne rozdziały nie stanowią niestety jego kontynuacji, co w niewielkim stopniu mnie rozczarowało. Bohaterowie stanowią zróżnicowaną grupę, przy której Czytelnik nie ma czasu na nudę. Zakończenie książki było wielkim rozczarowaniem, ponieważ zupełnie nie jest powiązane z wcześniejszymi rozdziałami oraz kierunkiem, w jakim zmierzała akcja. Brakowało spójności między poszczególnymi wątkami. "Magiczne Dziedzictwo" może stanowić wstęp, część wprowadzającą do serii książek, gdzie Autor mógł poświęcić więcej czasu na dokładne zaplanowanie i opracowanie poszczególnych wątków. Świat wykreowany na potrzeby książki jest bardzo intrygujący. Żyjące obok siebie grupy ludzi tworzą bardzo zróżnicowane społeczeństwo, bogate kulturowo. Relacje łączące bohaterów są istotną częścią tej historii. Zaskakują Czytelnika swoim przebiegiem i tajemnicą, która łączy poszczególnych bohaterów. Styl pisania Autora jest przyjemny w odbiorze. Potrafi zainteresować Czytelnika przedstawianą treścią. Jak już wspominałam, zakończenie było najsłabszym punktem książki, a jak powszechnie wiadomo, zakończenie jest bardzo ważnym elementem całej historii. 
               Podsumowując, oczekiwałam znacznie więcej, choć moja ciekawość tej książki została częściowo zaspokojona. Uważam, że można było znacznie więcej w niej zawrzeć i lepiej zaplanować przebieg fabuły. Nie zmienia to faktu, że pomysł na książkę jest ciekawy, zabrakło tylko dopracowania poszczególnych elementów.
OCENA 3/5

                                                                                                           Lubię To Czytam



Komentarze

Popularne posty