Na granicy rozsądku

 Na granicy rozsądku

Miłość to dopiero początek Tom 2

Aleksandra Palasek

 "Na granicy rozsądku" to bezpośrednia kontynuacja pierwszego tomu. Po lekturze, polecam czytanie części po kolei a nie na wyrywki, ponieważ mimo iż w trakcie lektury autorka sporo nawiązuje do wydarzeń z poprzedniej części wydawało mi się to niewystarczające. Czytałam tylko drugi tom i z pełną świadomością muszę przyznać, że nie będę nadrabiać poprzedniej części. 
    Książka rozpoczyna się w momencie, kiedy Karolina jest na komisariacie. Sytuacja bardzo szybko się zmienia i nic nie idzie po jej myśli. Zamiast przebywania przy boku ukochanego trafia do więzienia. Rodzina nie rozumiejąc sytuacji nie chce z nią nawet rozmawiać. Policja za wszelką cenę chce rozwiązać sprawę Borysa i nie interesuje ich, czy wyrządzają komuś krzywdę. Borys stara się sprostać sytuacji, jednak zdaje się, że wszystko zaczyna go przerastać. 
    "Na granicy rozsądku" to książka o niewielkiej objętości, jednak czytałam ją bardzo, bardzo długo. Ta historia ogromnie mnie zmęczyła i nie wzbudziła u mnie pozytywnego wrażenia. To, w jaki sposób autorka przedstawia bohaterów, w żaden sposób nie koresponduje z ich decyzjami. Chcą być razem, jednak każde z nich boi się zaryzykować i chce, aby to ta druga osoba wykonała pierwszy krok. Każdy bohater zmienia swoje zdanie i postawę dosłownie co rozdział, w związku z czym byli oni dla mnie mało przekonujący w swoich działaniach. Akcja bardzo przewidywalna, bez większych zaskoczeń, w związku z czym lektura "Na granicy rozsądku" bardzo mi się dłużyła. Po odłożeniu książki na półkę nie miałam ochoty ponownie po nią sięgnąć. Plusem, który uważam za najmocniejszą część tej książki, to pomysł na nadanie bohaterom pseudonimów i nazywanie tak rozdziałów, które są z ich perspektywy. Całość charakteryzuje pośpiech, który jest łatwo zauważalny. W pierwszej połowie książki wydarzenia są do siebie dość podobne, natomiast w drugiej części tej historii dzieją się wszystkie najważniejsze wydarzenia. Plusem jest wątek, w którym autorka opisuje problem chorobliwej otyłości, która zawładnęła życiem jednej z bohaterek.
    "Na granicy rozsądku" zmęczyło mnie i lekko zniechęciło. Nie odnalazłam się w tej historii, tak się czasami zdarza. Myślałam, że znacznie bardziej spodoba mi się ta historia, niestety tak się nie stało, a szkoda. Z całą pewnością chciałabym spróbować przeczytać inną książkę autorki, aby sprawdzić, jak polubimy się z innymi bohaterami jej książek.
OCENA 2,5/5

                                                                                                        Natalia, Lubię To Czytam



Komentarze

Popularne posty