Kochanie, nie okłamuj mnie

                Kochanie, nie okłamuj mnie

Karolina Wasilewska

       "Kochanie, nie okłamuj mnie" jest ścisłą kontynuacją pierwszego tomu "Zakochana w kłamcy". Zaczyna się dokładnie w miejscu, w którym skończyła się poprzednia część. Mel i Rhys pozostają uwikłani w sprawy, o których mają mgliste pojęcie. Wrogowie czają się na każdym kroku i nie pozwalają na najmniejszy błąd. Uczucie rodzące się między bohaterami w poprzedniej części, teraz ma szansę zakwitnąć w pełni. Nie zmienia to jednak faktu, iż wiele osób nie życzy im dobrze, a każde, nawet najmniejsze potknięcie może zostać wykorzystane w celu przejęcia władzy.   
            Drugi tom "Zakochanej w kłamcy" jest zdecydowanie bardziej klarowny i przejrzysty. Czytelnik dokładniej poznaje bohaterów oraz kierujące nimi motywy. Wyjaśnia się skrywana od lat tajemnica, której częścią, zupełnie nieświadomie, była Mel. Ten wątek delikatnie mnie rozczarował. W pierwszym tomie urósł on do ogromnych rozmiarów, a jego rozwiązanie zapowiadało się bardzo mocno i dynamicznie. Przyznaję, zakończenie było zaskakujące, niemniej czegoś w tym wszystkim zabrakło. Opis na okładce książki zapowiada całość bardzo dramatycznie, jednak tej dramaturgii zabrakło. Książkę czyta się lepiej, bardziej płynnie. Opisywane wydarzenia są bardziej przemyślane i zaplanowane, przez co zmniejsza się chaos, który w niewielkim stopniu charakteryzował pierwszy tom. Główna bohaterka w pewnym momencie zaczyna wzbudzać irytację. Bardzo brakowało mi w jej zachowaniu momentu przełamania, pewności siebie. Jej relacje z Rhysem są bardzo niestabilne, a ona mimo myślenia i teoretycznego podjęcia decyzji, wciąż powiela schemat powrotów do tego mężczyzny. 
            Troszeczkę rozczarowało mnie zakończenie tej historii. Brakowało mi w nim charakteru i pazura. Całość zdecydowanie lepsza niż pierwszy tom, niemniej dylogia "Zakochana w kłamcy" jest całkiem dobra. Jak już wspominałam, książki są ściśle ze sobą powiązane, więc czytanie ich osobno mija się z celem. Jestem również bardzo ciekawa kolejnej książki Autorki, ponieważ bardzo interesuje mnie kierunek, w którym rozwinie się jej styl pisania.
OCENA 3,5/5

                                                                                                                     Lubię To Czytam



Komentarze

Popularne posty