Jak to powiedzieć?

                         Jak to powiedzieć?

                       Rozmawiaj z odwaga, życzliwością i zaangażowaniem

Łada Drozda

       O relacjach służbowych powiedzieć można wiele. Z całą pewnością, większość osób nie jest zadowolona z tego, jak one wyglądają i jaki jest ich przebieg. Jakie błędy popełnia szef, przełożony w stosunku do swoich podwładnych? Czy błędy w komunikacji występują jedynie po stronie kierowników? Kiedy możemy mówić o kontakcie? Jak rozmawiać, ażeby się porozumieć i każda ze stron czuła się usatysfakcjonowana jej przebiegiem? Na te wszystkie pytania i wiele innych znajdziecie odpowiedź w książce "Jak to powiedzieć?"
             Książka jest zbudowana w jasny, klarowny dla odbiorcy sposób. Łatwo się w niej można poruszać i odnaleźć interesujące odbiorcę treści. Każdy rozdział jest dobrze oznaczony, a każda myśl zaczyna się nowym akapitem, przez co teks jest bardzo przejrzysty i nie ma wrażenia natłoku informacji. Plusem książki jest fakt, iż pozwala Czytelnikowi na zdobycie wiedzy od ogółu do szczegółu, dostarczając mu wszystkich potrzebnych narzędzi do prawidłowego zrozumienia i przyswojenia czytanej treści. Przedstawiony tekst wzbogacony jest w treści z prywatnego życia Autorki, jak i przytoczone są przykłady z prowadzonych przez nią spotkań z pracownikami różnych firm. Na zakończenie każdego rozdziału znajdują się przykładowe ćwiczenia, które mają pomóc odbiorcy w kształtowaniu właściwej postawy podczas komunikacji. Szkoda, że nie ma miejsca, gdzie Czytelnik może notować własne przemyślenia i opisywać postępy jakie poczynił na drodze do lepszej, satysfakcjonującej konwersacji. Lock down bardzo mocno wpłynął na formę i jakość rozmów i relacji międzyludzkich. Autorka pomaga zrozumieć postawy pracodawców i pracowników, jak i rzuca światło na to, w jaki sposób odbierani są przez drugą ze stron. Jeśli chodzi o styl pisania Autorki jest on jasny, klarowny, choć brakuje w nim pewnej lekkości i płynności. Rozmowy towarzyszą nam na co dzień. z reguły nie przywiązujemy do nich ogromnej uwagi przyjmując je za coś zupełnie naturalnego, nad czym nie trzeba pracować. Jest to ogromny błąd myślenia, ponieważ komunikacja stanowi ogromną część relacji międzyludzkich i buduje nasz wizerunek w oczach odbiorców. 
           "Jak to powiedzieć?" zwraca wagę na szczegóły, które pomijamy w natłoku codziennych obowiązków. Tłumaczenia, którymi usiłujemy wyjaśnić, zasłonić nasze własne braki w komunikacji jedynie bardziej je podkreślają. Książka skłoniła mnie do przemyśleń i zastanowienia się nad własną postawą w stosunku do rozmówcy. Myślę, że jest to dobra pozycja nie tylko dla pracodawców i kierowników, na których skupia się Autorka, ale i dla każdego, kto pragnie poprawić swoje kompetencje pod względem komunikacji.
OCENA 3,5/5

                                                                                                                         Lubię To Czytam



Komentarze

Popularne posty