Panna Jutrzenka i Inne Osobliwości

                         Panna Jutrzenka 

                                                      i Inne Osobliwości 

Antonina Jasztal

         "Panna Jutrzenka i Inne Osobliwości" to zbiór pięciu opowiadań fantastycznych. Każde z opowiadań stanowi zderzenie wielu wierzeń i legend, których ślady odnajdujemy podczas czytania. Historie mają bardzo indywidualny charakter. Jeśli chodzi o styl pisania Autorki, to czyta się tę książkę całkiem nieźle jednak nie należy on do moich ulubionych. 
            Podoba mi się, że każde z opowiadań jest inne, ma swój charakter oraz podkreśla jedną, indywidualną cechę ludzi, która niejako staje się kolejnym bohaterem tego opowiadania. Ciekawym zabiegiem, jest również to, że nie każda historia kończy się w pozytywny sposób. Każdemu z opowiadań towarzyszą proste, czarno- białe rysunki, które jeszcze bardziej podkreślają charakter tych historii. W książce sporo jest bardzo dużych przeskoków w czasie. Generalnie nie przeszkadzają one jakoś bardzo, momentami dezorientują. Podoba mi się podejście Autorki do poruszanych przez siebie tematów. 
             Mój główny problem ze zbiorem opowiadań "Panna Jutrzenka i Inne Osobliwości" polega na tym, że nie umiem w pełni wskazać do kogo jest on adresowany. Momentami wydaje mi się, że są to młodsi Czytelnicy, po to aby za kilka stron zmienić zupełnie zdanie i wskazać osoby dorosłe, jako odbiorców. Fantastyka pozwala na puszczenie wodzy fantazji, co ewidentnie uczyniła Autorka, przez co opowiadania te są jeszcze bardziej charakterystyczne. Choć muszę przyznać, że po niektórych z nich pozostał mi pewien niedosyt. "Panna Jutrzenka i Inne Osobliwości" czyta się bardzo szybko. Zabrakło mi w stylu pisania Autorki  jakiegoś elementu, który wpływałby na zaangażowanie Czytelników w przedstawiane historie oraz zaciekawienia przedstawianym tematem. Bohaterowie są bardzo zróżnicowani, momentami ciekawi, momentami irytujący. Jest ich całkiem spora grupa w tych opowiadaniach. Kolejnym minusem, który mi przeszkadzał jest mimo znaczących różnic wizualnych, stawali się oni chwilami bardzo podobni do siebie. "Panna Jutrzenka i Inne Osobliwości" zaciekawiła mnie, jednak nie będę do niej wracać. 
OCENA 3/5

                                                                                                                        Lubię To Czytam



Komentarze

Popularne posty