Krok od Ciebie

 Krok od Ciebie

Lija Rimoni

    Bycie nastolatkiem nie jest łatwe. Zmiany zachodzące w psychice, nowe wyzwania, konieczność dokonywania trudnych decyzji dotyczących swojej przyszłości. Dawid, Antek i Marek są przyjaciółmi. Każdy z nich mieszka w innych warunkach i jest wychowywany zupełnie inaczej. Odmienność środowisk oraz relacji z rodzicami ogromnie wpłynęły na postrzeganie przez chłopców siebie i rzeczywistości. Przed każdym z nich stawiane są również inne wymagania. Różnice środowisk oraz postaw rodzicielskich są bardzo łatwo zauważalne dla czytelnika, tłumaczy to również niektóre decyzje chłopców, odnośnie przyszłości. 
    "Krok od Ciebie" to historia trójki przyjaciół, których relacja zmienia się na przestrzeni czasu, ewoluuje, wpływa również mocno na samych bohaterów. Dawid od dawna marzył o tym, żeby móc śpiewem zarabiać na życie. Jego droga nie jest łatwa, sporo trudności pojawiało się przed nim, jednak udało mu się. Nowa rzeczywistość bardzo mocno wpłynęła na chłopaka. Zmienia się jego wygląd, a najbardziej zachowanie. Zmianie ulega również relacja Dawida z Markiem. Ich historia nigdy nie była łatwa, jednak popularność głównego bohatera znacznie utrudnia ich kontakty. Autorka pozwala odbiorcy na poznanie bohaterów przez dłuższy czas. Obserwowanie ich dorastania pozwala na wyciągnięcie pewnych wniosków, jednak czuję niedosyt. Moja frustracja rosła w miarę czytania, ponieważ mimo upływu czasu, wcale lepiej nie poznajemy bohaterów. Miałam wrażenie, że autorka bardzo powierzchownie pozwala czytelnikom na ich poznanie, zrozumienie ich decyzji, uczuć czy emocji. Książka ma niewielką objętość, a mimo to miałam poczucie niepotrzebnego pośpiechu, jaki cechował akcję. Początkowo pomysł na fabułę bardzo mi się podobał, jednak z czasem coraz mnie rozumiałam wybory autorki, co do dalszego prowadzenia akcji. Niektóre z wątków bez potrzeby były bardzo komplikowane, co skutkowało tym, że pod koniec lektury, nie bardzo było wiadomo, o co aktualnie chodzi. To samo tyczy się bohaterów - na początkowych kartach książki, każdy z nich miał swój charakter i osobowość, później się to zatraca. W książce są również sceny nieprzeznaczone dla młodszych czytelników, więc należy to brać pod uwagę, jeśli chcielibyście podarować komuś ten tytuł. 
    Podsumowując, opis książki bardzo mnie zaciekawił, niestety treść - rozczarowała. Nie potrafiłam przekonać się do stylu pisania oraz prowadzenia narracji. Wierzę, że "Krok od Ciebie" znajdzie odbiorców, którym przypadnie do gustu, jednak z przykrością muszę napisać, że nie jestem to ja. 
OCENA 3/5

                                                                                                            Natalia, Lubię To Czytam



Komentarze

Popularne posty