Ares

 Ares

Weles MC Poland #1

Magdalena Szponar

    Ares według mitologii to bóg wojny - jeden z moich ulubionych z całego zastępu innych bóstw. Co ma wspólnego z kaszubską wsią oraz Sarą Kochan? Jak się okazuje, całkiem sporo. Klub motocyklowy nie cieszy się w Cisiewiu szacunkiem. Kojarzy się raczej ze strachem, niepewnością i kłopotami. Nie wiadomo dokładnie z czego to wynika, jednak ilekroć motocykliści pojawiają się we wsi, na mieszkańców pada strach. Wyjątkiem zdaje się być Sara, która od dziecka podziwia piękne maszyny i ich właścicieli. W każde wakacje z ogromną niecierpliwością czeka na ich przyjazd, a zwłaszcza jednej osoby - Aresa, syna Prezesa klubu. Te wakacje będą wyjątkowe dla obojga, z różnych względów. Jedno jest pewne, zapamiętają je do końca życia. 
    Sarę i Ryszarda dzieli spora różnica wieku, stąd ich zachowanie w różnych sytuacjach nie każdemu Czytelnikowi wyda się oczywiste i zrozumiałe. Nie spodobali mi się pod tym względem, iż ich podejście do tematu było mocno oczywiste, momentami zbyt przesłodzone. Podoba mi się pomysł na akcję, jednak nie przekonuje mnie do siebie zbyt szybkie porzucenie planu przez tytułowego bohatera i całkowita zmiana postawy. "Ares" to niewielka objętościowo książka, jednak zdarzają się w niej błędy. Informacje podane na początku, nie korespondują z tymi zawartymi w dalszej części książki. Nie ma ich wiele i nie są duże, jednak uważny czytelnik jest w stanie je znaleźć. Książkę czyta się szybko. Podoba mi się połączenie przeszłości z wydarzeniami teraźniejszymi, jednak kreacja bohaterów troszkę odebrała komfort czytania. Bohaterowie drugoplanowi stanowią ciekawą grupę, która nadaje całości indywidualnego charakteru i klimatu. Zabrakło mi niespodziewanych wyborów dokonywanych przez bohaterów, przez co zakończenie było łatwe do przewidzenia. Całość poprawia humor w gorszy dzień. Styl pisania autorki lekki i przyjemny w odbiorze. Całkiem nieźle bawiłam się podczas lektury książki, jednak znacznie bardziej podobali mi się bohaterowie z innych książek autorki. Jeśli podoba Wam się taka tematyka i szukacie czegoś lekkiego, to śmiało możecie sięgać po "Aresa".
OCENA 3/5

                                                                                                                        Natalia, Lubię To Czytam



Komentarze

Popularne posty