Milion Nowych Chwil

Katherine Center

to Amerykańska pisarka bestselerów New York Times.  Ukończyła Vassar College oraz program Creative Writing Uniwersytetu w Houston. Jest autorką kilku książek, które sama opisuje jako "słodko-gorzkie komiczne powieści"

Wydawnictwo Muza

Milion Nowych Chwil

   Ta książka trafiła w moje ręce zupełnie przypadkiem. A może właśnie celowo. Opowiada historię Maggi, młodej kobiety, która sama przyznaje, że ma już w życiu wszystko. Jeden moment i świat który znała i kochała przestaje istnieć. Perspektywa postrzegania problemów zmienia się o 360 stopni. Maggie od dziecka bała się latać. Irracjonalny lęk towarzyszył jej przy każdej podróży samolotem. W najważniejszej chwili życia, kiedy przyjmuje oświadczyny swojego chłopaka, dochodzi do wypadku. Diagnoza- uszkodzenie rdzenia kręgowego. Początkowe niedowierzanie zostaje zastąpione przez wiarę, że jest to w przypadku młodej kobiety stan odwracalny. Dochodzi do pojednania między siostrami, które rozdzieliła tajemnica rodzinna, wszystko zaczyna zdaje się iść w dobrym kierunku. Zdrada narzeczonego powoduje załamanie Maggie. Cel, który zdawało się był na wyciągnięcie ręki, zaczyna się oddalać. Nowo poznany fizjoterapeuta budzi w dziewczynie chęć, motywację do walki o przyszłość. 
    Ogólny zarys książki bardzo mi się podoba. Opisy stanów Maggie, spojrzenie na osobę sparaliżowaną jej własnymi oczami, pozwala nam docenić wagę problemu. Zmusza nas to do opuszczenia naszej strefy komfortu i zastanowienia się, co ja bym zrobił w takiej sytuacji. Podoba mi się również zaznaczenie ram czasowych w jakich dzieje się akcja oraz wyraźne zaznaczenie o ile przesuwamy się w czasie. Pozwala to zobaczyć ogrom pracy włożony przez pacjentkę w odzyskanie sprawności i zaakceptowanie nowej sytuacji życiowej.
   Podoba mi się również pomysł autorki o tym, iż główna bohaterka zakłada ośrodek dla osób w takiej sytuacji życiowej jak ona. Chce dzielić się uśmiechem i pokazać, że osoby sparaliżowane nie są same na świecie. Pomysł godny pochwały.
   Mam problem z niektórymi postaciami i poszczególnymi scenami. Niektóre z nich są jak dla mnie przerysowane lub wprost jak z tanich komedii romantycznych. Wprowadzają pewne zamieszanie, które jak dla mnie niekoniecznie sprzyja całości powieści. Chip, narzeczony głównej bohaterki w swoim załamaniu i postępowaniu ma chwile, które sprawiają, że jego postać jest jak nierzeczywista. 
   Jest to historia "na raz" ale polecam jej przeczytanie. Samo uzmysłowienie sobie jak wygląda świat osoby sparaliżowanej, zobaczenie realiów jej oczami to bezcenne, wzruszające spotkanie.
OCENA✪✪✪

   

Komentarze

Popularne posty